Biff trololol

Jeg handlet en fin liten entrecôte på mandag, og selv om den ikke hadde ligget til over dato ennå var det på tide å spise den i dag, ettersom jeg har drømt om blodig biff en stund nå. Man skal ikke overdrive når man steker en slik, men jeg hadde nå en lime og en timiankvast liggende, så jeg brukte det.

Entrecôte og brokolli
Siden jeg også har en katt i huset startet jeg med å skjære vekk litt fett. Ikke for mye, bare nok til at han glemte at det ikke ble noen reker (vi kjører ikke surf&turf her i huset). Etterpå blandet jeg smør, en skvett limejuice og en timiankvast og puttet i kjøleskapet.

Kokte så noen poteter (for mange, for sikkerhets skyld), og når de var klare lot jeg en brokkoli dampe i gryta. I mellomtiden hadde kjøttet ligget og varmet seg opp sammen med litt limesaft og noe pepper. Biffen stekes på  sterk varme, snu, bittelitt til og så la hvile noen minutter med en limebåt oppå. Spis med potetene og brokkolien og smøret.


Underberg til dessert. Bare 75 korker igjen til et gravert glass, nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar