Lettvint pasta

Jeg hadde lyst på en enkel pastarett, men var interessert i noe ennå enklere tilbehør enn å varme opp noe saus jeg hadde i frysen. Jeg gadd ikke røre sammen noe tunfisk, og har aldri helt fått sansen for pasta med bare olje på. Flaks jeg har middagslektyre.

Pasta ala MFK Fisher
Enklere kan det knapt gjøres.

Først, skjær opp en godt moden tomat og hell litt olje over den.
Kok spaghetti (evt. tagliatelle, siden det var det jeg hadde en rest av), ha litt smør eller olje i gryta halvveis. Renn av straks det er passe ferdig og legg tilbake i gryta. Ha over smør ("a generous lump"), salt, pepper og så mye nyrevet parmesan som virker forsvarlig, "and with your fork mix the whole into an odorous, steamy, rich, Medusa-like tangle".



Til slutt kan du spise tomaten du skar opp, den er god.