Harru no digg?

Jeg har de siste dagene levd på en mer eller mindre sunn diett basert på bl.a sildekaker, råkost og bayer, en og annen suppe, og idag en omelett uten bacon (the horrors). På toppen av det hele har jeg begynt å jogge. Når søtsuget da meldte seg og jeg hadde spist den siste biten lavendelsjokolade var det ikke annet å gjøre enn å finne frem kokesjokolade, delfiafett og puffet ris (den eneste matvaren jeg tilfeldigvis alltid har stående fremme i en av hyllene) og røre sammen noe digg.

Tidligere har jeg fulgt en oppskrift der sjokoladen og fettet smeltes med fløte og blandes inn med risen, og ferdig med det. Heldigvis (får man si) hadde jeg ikke fløte i dag, og tok derfor en titt på risposen og Delfia-pakken for å se hva de anbefalte (henholdsvis eggedosis og mer Delfiafett).

Risboller
Visp eggedosis (eventuelt bare visp sammen endel egg og sukker), smelt en pakke kokesjokolade (100g) og en halv pakke Delfiafett, og vend dette inn i eggedosisen. Rør så inn puffet ris, og lag kaker av det hele på et bakepapir. Legg eventuelt inn en liten kladd syltetøy i noen av kakene. Sett i kjøleskap.

Dette bør nok kunne veie opp for sild og jogging.

PS: Jeg ser forøvrig at enkelte liker å blande inn kaffe, så neste gang jeg lager dette (om ett år) skal jeg muligens huske å ta i en klunk Kahlúa.